To Τμήμα Ψυχολογίας και το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνουν σε συνεργασία με τον Κλάδο Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας (www.schoolpsych2015.gr).
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από 19-22 Νοεμβρίου 2015. Πρόεδρος του Συνεδρίου είναι η Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου, καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στο Συνέδριο συμμετέχουν πάνω από 1000 σύνεδροι-σχολικοί ψυχολόγοι και άλλοι ειδικοί ψυχικής υγείας, ειδικοί παιδαγωγοί, μέλη ΔΕΠ των πανεπιστημίων όλης της χώρας, εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες, μαθητές/μαθήτριες και γονείς.
Θα παρουσιαστούν οι σύγχρονες τάσεις της Σχολικής Ψυχολογίας με ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη και στη διασύνδεση της θεωρίας, έρευνας και καλών πρακτικών στον χώρο του σχολείου. Θα καλυφθούν όλα τα μείζονα θέματα που απασχολούν τη σχολική κοινότητα και τους γονείς των παιδιών και των εφήβων, όπως είναι δυσκολίες συμπεριφοράς και μάθησης, ο εκφοβισμός, η διαπολιτισμικότητα και η διαφορετικότητα, προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης, στήριξη των μελών της σχολικής κοινότητας κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης και διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα, ο πολυδιάστατος ρόλος του/της σχολικού ψυχολόγου και η παροχή συμβουλευτικών και ψυχολογικών υπηρεσιών στη σχολική κοινότητα, ο πολυδιάστατος ρόλος των εκπαιδευτικών, η συνεργασία σχολείου-οικογένειας και η διασύνδεση σχολείων, φορέων και πανεπιστημίων.
Προσκεκλημένοι ομιλητές είναι οι καθηγητές Shane Jimerson και Stephen Brock, από τις πλέον σημαντικές προσωπικότητες της Σχολικής Ψυχολογίας διεθνώς, οι οποίοι θα αναφερθούν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας στο πλαίσιο του σχολείου.
Θα επιδοθούν επίσης βραβεία και διακρίσεις σε σχολεία που συμμετείχαν στο μαθητικό/σχολικό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε με αφορμή τη διεξαγωγή του Συνεδρίου με θέμα: «Το δικό μας σχολείο...». «Τι μου αρέσει στην τάξη μου, γιατί το σχολείο μου είναι σημαντικό για μένα».