Κεντρική σελίδα » Ανακοινώσεις και Εκδηλώσεις » Ανακοινώσεις » Φοιτητικά Θέματα » Προβολή Φοιτητικού Θέματος

Προβολή Φοιτητικού Θέματος

25.11.2014

Νέο Διπλό Τεύχος Περιοδικού "Ζητήματα Επικοινωνίας" - Τεύχος 18-19

Το "Νέο Τεχνολογικό Επικοινωνιακό Περιβάλλον ως Προϊόν Συλλογικής Νοημοσύνης"

 

Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών

Ζητήματα Επικοινωνίας

ΤΕΥΧΟΣ 18-19

 

Αντίθετα στο ρεύμα της εποχής, τα Ζητήματα Επικοινωνίας συνεχίζουν κυκλοφορούν και εκδίδουν το νέο τους διπλό και μελλοντολογικό τεύχος, που αναφέρεται στις νέες συνθήκες που δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες της επικοινωνίας. Το τεύχος είναι αφιερωμένο στο «Νέο Τεχνολογικό Επικοινωνιακό Περιβάλλον ως Προϊόν Συλλογικής Νοημοσύνης», όπου, όπως αναφέρει ο επιμελητής του τεύχους Μιχάλης Μεϊμάρης, η εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων, η εκτεταμένη χρήση έξυπνων κινητών, η γενίκευση της εγκατάστασης αισθητήρων, κ.λπ., έχουν αλλάξει δραματικά τόσο τον όγκο όσο και τη μορφή των δεδομένων, ενώ οι δυνατότητες ανάλυσης και επεξεργασίας αυτών με τους σύγχρονους υπολογιστές είναι εντυπωσιακές.


Ο Ανδρέας Γιαννακουλόπουλος επικεντρώνεται στην αδυναμία διατύπωσης ενός καθολικά αποδεκτού ορισμού των νέων μέσων. Η Αναστασία Δεληγκιαούρη εστιάζει στους νέους τρόπους και στις μορφές πολιτικής επικοινωνίας και συμμετοχής των πολιτών στην κοινωνική και πολιτική ζωή που έχουν εισαχθεί λόγω της διαδραστικής επικοινωνιακής δομής του διαδικτύου. Η Κατερίνα Διαμαντάκη εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους το διαδίκτυο και τα νεότερα κινητά μέσα έχουν μεταβάλει ριζικά την έννοια και την εμπειρία από το χώρο. Η Εβίκα Καραμαγκιώλη εστιάζεται σε επιλεγμένες σημαντικές πρωτοβουλίες ανάπτυξης και δημόσιας διάθεσης ανοιχτών κυβερνητικών δεδομένων στο εξωτερικό και στην Ελλάδα. Ο Δημήτρης Χαρίτος στρέφεται στο διαδίκτυο των πραγμάτων (Internet of Things) και επιχειρεί να το προσεγγίσει τόσο τεχνολογικά όσο και θεωρητικά, προσπαθώντας να διερευνήσει τη λειτουργία και τη χρήση του.
 

Στο ερευνητικό τμήμα του περιοδικού, οι Στέλιος Παπαθανασόπουλος, Αχιλλέας Καραδημητρίου και Ηλιάνα Γιαννούλη παρουσιάζουν την έρευνά τους σχετικά με την ειδησεογραφική κάλυψη της πολιτικής επικαιρότητας της Ελλάδας διαμέσου των τριών μεγαλύτερης εμβέλειας μέσων ενημέρωσης (τηλεόραση, εφημερίδες, διαδίκτυο) σε μια συγκεκριμένη φάση της δημοσιονομικής κρίσης.